Whisperer

My Photo
kalau pengalaman itu cikgu terbaik. masa itu adalah doktor terbaik. jatuhbangun miszcahye mungkin jadi guru ganti buat kalian dan vice versa :) [berkongsi kekuatan]

LOVE LETTER

LOVE LETTER

Tinta Miszcahye


miszcahye : semoga isi kandungan blog ini memberi manfaat buat semua pembaca...insyaAllah




Jatuhkan soalan

Saturday, September 1, 2012

Bukan Doktor

Assalamualaikum...

laju jari menekan keyboard. Orang kata nak tahu apa-apa, baik google. pantas dan tepat. erk, tepat?
sah!!!Kalau refer pada simptom-simptom yang ada, 
memang sahlah aku kena kanser. 
Astagfirullahal azim. Macam ini ke rasanya dunia berakhir? Perasaan yang begitu membebankan. 
Bila mana kita masih punyai senarai panjang berjela-jela yang mesti dicapai tapi kita dah suntuk masa? Bila mana kita masih belum jawab separuh daripada soalan peperiksaan namun ketua pengawas dah berkata 
"Masa menjawab sudah tamat,sila berhenti menulis"

dan masa-masa sebegini siapa yang akan lena.???




******************************************************************************************************************




Aku tersedar. Entah pukul berapa aku tertidur. 
Mata masih bengkak. Air mata bagaikan tak pernah habis.
Subuh aku berendam air mata. 
Mandi pun berendam tangis. 
Macam tak kering-kering tangki air mata. 
Aku beritahu mama. Kebetulan kami sekeluarga akan makan tengahari di luar , 
alah sementara adik aku masih belum balik universiti,jadi mama cadangkan kami terus pergi klinik.
Bila di klinik jantung aku bukan main berdebar-debar.


"Awak jangan risau ini biasa-biasa saja.Bukan kanser."


Alhamdulillah... Allah masih beri aku peluang. 
untuk jadi lebih baik. Teruskan perjuangan aku 
di muka bumi milik Allah.

dan google...??hehehe google bukan doktor..hee

2 comments:

footsteps

Pelajar Jatuhbangun

Cursor