Whisperer

My Photo
kalau pengalaman itu cikgu terbaik. masa itu adalah doktor terbaik. jatuhbangun miszcahye mungkin jadi guru ganti buat kalian dan vice versa :) [berkongsi kekuatan]

LOVE LETTER

LOVE LETTER

Tinta Miszcahye


miszcahye : semoga isi kandungan blog ini memberi manfaat buat semua pembaca...insyaAllah




Jatuhkan soalan

Monday, December 3, 2012

Pelajaran Kelu

Assalamualaikum...

Betapa merasakan blog ini lama terabai.
dibiarkan sepi tanpa isi...


Hari ini kelas mula pukul 9.30a.m
presentation, first thing in the morning
kupas pasal enzim rennet dalam keju.
10.30 terus sambung ujian mendengar bahasa arab
(adakah listening test ujian mendengar sebetulnya???)
kemudian kelas food chemistry.dengar presentation 2 jam
habis kelas,terus bergegas ke dewan kuliah depan
ada test.test food product manufacturing
aku bergegas daki tangga dewan
entah mana salah.tanpa sempat fikir
aku dah terjatuh atas tangga.sebijik macam katak
aku dengar suara kawan aku jerit nama aku.
aku duduk dan pegang fail erat-erat.
masih tenang.aku selak nota.calculation yang dah aku hafal
semua dah kosong.hilang.blank.
yang terasa cuma denyutan kat kaki.
paksa otak.kerah berkali-kali.
semua dah hilang.
aku mulai layan tangis sama nada dengan denyutan kaki.
dah memang aku tak dapat jawab calculation tu.sekian.

post ini bukan nak cakap betapa sibuknya hari aku
atau nak sampaikan mesej hati-hati naik tangga.

it was not a good day for me.
but i learnt something.

mati.

tanpa aku sedar.aku dah terjatuh.
dan hilang semua hafalan aku.

dan 

mungkin juga tanpa aku sedar aku dah terjatuh
dan sedar-sedar sahaja aku tiada lagi di dunia.

mati itu pasti tiba.
cuma tidak pasti bila.
boleh datang sekelip mata
tanpa sempat fikir apa-apa.




1 comment:

  1. this is my new blog!do stopby ;)
    http://www.rasyidahkamar.blogspot.com/

    ReplyDelete

footsteps

Pelajar Jatuhbangun

Cursor